قطعات جانبی پنل کدینگ تابا

قطعات جانبی پنل کدینگ کارتی تابا

در این آموزش شما را با قطعات جانبی پنل کدینگ تابا آشنا خواهیم کرد. قطعات مورد نیاز برای نصب پنل کدینگ تابا با سایر آیفون‌های تصویری تابا متفاوت است. با توجه به عدم آشنایی و پرسش‌های مکرر مشتریان نورافزا، تهیه آموزشی کامل در این زمینه در اولویت مرکز آموزش نورافزا قرار گرفت. جهت یادگیری بهتر شما این مقاله به همراه فیلم ویدیویی تهیه شده است.

فهرست مطالب

لیست قطعات جانبی برای راه اندازی پنل کدینگ کارتی

قبل از شروع نصب، بایستی قطعات مورد نیاز برای نصب پنل کدینگ تابا را تهیه کنید. این قطعات به شرح زیر می باشند.

1) پنل کدینگ 

2) یکی از انواع مانیتور آیفون تصویری تابا الکترونیک

3) منبع تغذیه پنل کدینگ

4) دیکودر

5) منبع تغذیه TL-735

6) قفل دربازکن (زنجیری یا کله گاوی)

در ادامه شما را با ویژگی‌های مهم و برجسته هر یک از این قطعات آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پنل کدینگ

پنل‌های کدینگ کارتی تابا از نظر ظاهری، بسیار شیک و زیبا هستند. این پنل‌ها در دو نوع کارتی و ساده تولید می‌شوند. جایگزین مناسبی برای پنل‌های شاسی‌دار در مجتمع‌هایی با تعداد واحد زیاد می‌باشند. در چنین ساختمانهایی به جای پیدا کردن شاسی زنگ هر واحد در میان تعداد زیاد شاسی‌ زنگ، با وارد کردن شماره واحد و لمس کلید زنگ بر روی پنل می‌توان با واحد مورد نظر ارتباط برقرار کرد.

از خصوصیات پنل کدینگ تابا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1) امکان برقراری تماس بصورت مستقیم با نگهبانی را با فشردن کلید مخصوص نگهبانی بر روی پنل.

2) قابلیت نصب به همراه همه مانیتورهای آیفون تصویری تابا به غیر مانیتورهای دوسیم تابا.

3) دارای صفحه کلید لمسی و روشنایی ملایم در پشت کلیدها.

4) امکان ذخیره 5 عدد کارت NFC برای هر واحد.

5) قابلیت پخش صدای زنگ واحد بطور همزمان با داخل ساختمان.

قطعات جانبی پنل کدینگ تابا

منبع تغذیه پنل کدینگ

دومین قطعه مورد نیاز برای نصب پنل کدینگ تابا، منبع تغذیه پنل کدینگ است. این منبع تغذیه برای 220 ولت شهری را به برق 15 ولت AC و مورد نیاز پنل درب تبدیل می کند. جهت جلوگیری از افت ولتاژ بهتر است منبع تغذیه در کمترین فاصله از پنل کار گذاشته شود.

منبع تغذیه پنل کدینگ تابا

دیکودر، سومین قطعه مورد نیاز در نصب پنل کدینگ تابا

سومین قطعه از قطعات مورد نیاز برای نصب پنل کدینگ تابا، دیکودر می باشد. دیکودر مختص پنل کدینگ طراحی و تولید شده است. این قطعه مابین پنل کدینگ و مانیتورهای داخل واحد نصب می شود. هر دیکودر دارای 4 پورت خروجی برای اتصال به 4 عدد مانیتور آیفون تصویری می باشد. این مانیتورها می توانند در مدل‌های متفاوتی انتخاب شوند. مانیتورهای انتخابی بایستی از نوع 4 یا 5 سیم تابا باشند. مانیتور‎های دو سیمه تابا (جدید) دارای ساختار متفاوتی بوده و امکان نصب با با پنل کدینگ را ندارند.

هر دیکودر دارای یک ترمینال جهت اتصال به پنل کدینگ و یک ترمینال دیگر جهت اتصال به دیکودر بعدی می باشد.

دیکودر از قطعات مورد نیاز برای نصب پنل کدینگ تابا

روی دیکودر یک دیپ سوئیچ وجود دارد. با استفاده از این دیپ سوئیچ شماره دیکودر (منحصر به فرد) مشخص شده و شماره فیزیکی پورت‌ها مشخص می شود. این شماره پورت‌ها در کددهی مانیتورهای آیفون تصویری مورد استفاده قرار می گیرد.

آخرین بخش از دیکودر پنل کدینگ تابا، 4 عدد پین روی برد می باشند. 2 پین بنام J5 و 2 پین دیگر بنام J6 می باشند. روی آخرین دیکودر بایستی روی 2 پین J5 جامپر نصب شده و این دو پین به هم اتصال کوتاه شوند.

منبع تغذیه مدل TL-735

برق مورد نیاز دیکودر از منبع تغذیه تابا مدل TL-735 تامین می شود. این منبع تغذیه دارای 2 خروجی AC و DC است.  البته فقط خروجی DC (- +) این منبع تغذیه در نصب پنل کدینگ تابا مورد استفاده قرار می گیرد. می‌توان برای حداکثر 3 دیکودر از یک منبع تغذیه مشترک استفاده کنید. تا اینجای کار شما با 3 مورد از قطعات مورد نیاز پنل کدینگ تابا آشنا شده‌اید. در ادامه با ما همراه باشید.

قفل دربازکن

در نصب پنل کدینگ تابا مانند سایر پنل‌های درب تابا می توان از دو نوع قفل دربازکن استفاده کرد. قفل دربازکن برقی و زنجیری. نوع قفل و اینکه زنجیری باشد یا برقی هیچ فرقی ندارد. هر دو قفل را می توان با پنل کدینگ نصب و راه اندازی کرد.

قفل دربازکن زنجیری:

شرکت تابا دو نوع قفل زنجیری تولید می کند. قفل دربازکن زنجیری TL-545 و TL-555.

قفل کله گاوی (برقی):

تابا قفل برقی تولید نمی کند. با این وجود شما می توانید یکی از قفل های برقی با برند دلخواه از بازار تهیه و همراه این پنل نصب کنید. قفل برقی پیشنهادی ما به شما، قفل برقی یوتاب می باشد. قفل برقی یا همان قفل کله گاوی نسبت به قفل زنجیری بهتر عمل کرده و دیرتر خراب می شود. 

مانیتور، آخرین مورد از قطعات جانبی پنل کدینگ تابا

پنل کدینگ تابا امکان اتصال به تمامی مدل‌های مانیتور (به غیر از مانیتورهای دوسیمه) شرکت تابا را دارا می‌باشد. امکان اتصال پنل کدینگ تابا با مانیتور سایر برندها وجود دارد. ولی بهتر است که برند پنل و مانیتورها با هم یکسان باشند. مانیتورها در تمامی واحد‌ها می‌توانند با توجه به نیاز مصرف‌کننده و صرفه اقتصادی از نظر اندازه صفحه و گوشی‌دار بودن یا نبودن و ویژگی‌های دیگر متفاوت از هم باشند.

توجه: به جای مانیتور تصویری آیفون تصویری تابا می‌توان از گوشی صوتی تصویری تابا مدل 7810 (مخصوص آیفون تصویری) در داخل واحد استفاده کرد. برای واحدهایی از ساختمان که نمی خواهد زیاد هزینه کنند این گوشی صوتی پیشنهاد می شود.

قطعات مورد نیاز برای نصب پنل کدینگ تابا

کابل آیفون

در گذشته برای سیم‌کشی آیفو‌ن‌های صوتی از سیم‌های نمره 0.5 یا 0.4 استفاده می شد. این سیم‌ها وظیفه انتقال سیگنا‌ل‌های صدا و زنگ را برعهده داشتند. در آیفون‌های تصویری، سیگنال تصویر نیز از طریق کابل آیفون انتقال می یابد. برای نمایش تصویری باکیفیت، بهتر است از کابل آیفون با سطح مقطع 0.6 استفاده شود. همچنین بهتر است کابل آیفون از جنس مس و فویلدار انتخاب شود. سیم مسی روی کیفیت و فویل روی نویز تصویر اثرگذار است. هر چقدر کیفیت کابل انتخابی بهتر باشد، شما تصویر باکیفیت‌تری روی مانیتور خواهد داشت.

همراهان عزیز از نگاه گرمتان سپاسگذاریم. جهت خرید هریک از محصولات معرفی شده در این پست به وب سایت فروشگاه نورافزا، نمایندگی رسمی شرکت تابا الکترونیک مراجعه کنید.

 

منتظر ثبت نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

امتیاز
4.6/5
دیدگاه شما

2 دیدگاه

  1. محمدی گفت:

    خانم مهندس خسته نباشید. مثل همیشه توضیحات کامل و مفید بود.

 
0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.