کابل مخابراتی J2Y(ST)Y چیست؟

کابل مخابراتی j2y(st)y چیست

احتمالاً در زمان خرید کابل به کدهایی که روی کابل نوشته شده است دقت کرده باشید. هر حرف نشان‌دهنده مفهومی است که با دانستن آن به راحتی می‌توانید بدانید که کابل چه ساختاری دارد و آیا مناسب برای شرایط مورد استفاده شما است یا نه؟ در این نوشته به معرفی کابل مخابراتی J2Y(ST)Y می‌پردازیم. اگر علاقمند هستید تا بدانید که کابل مخابراتی J2Y(ST)Y چیست با همراه باشید.

فهرست مطالب

کابل مخابراتی J2Y(ST)Y

مطابق با استانداردهای بین‌المللی کدهایی برای شناسایی کابل‌های مختلف با توجه به ساختار و ویژگی‌های آن نسبت می‌دهند. این کدها اطلاعات مهمی از ساختار کابل را ارائه می‌دهند که موجب می‌شود به آسانی با دانستن آن‌ها در هنگام خرید و استفاده تشخیص دهیم که کدام کابل مناسب کدام شرایط می‌باشد. با گذشت زمان انواع مختلف کابل‌های مخابراتی بوجود آمده است که در این نوشته کابل مخابراتی J2Y(ST)Y را مورد بررسی قرار می‌هیم. این کابل مخابراتی وظیفه انتقال اطلاعات و سیگنال‌ها را برعهده دارد که مفهوم حروف اختصاری به کار رفته در آن در بخش بعد آورده شده است.

مفهوم حروف اختصاری کابل مخابراتی J2Y(ST)Y

مفهوم حروف اختصاری کابل مخابراتی J2Y(ST)Y در جدول زیر آورده شده است:

حرف اختصاری توضیحات
J کابل مخابراتی نصب ثابت برای تأسیسات داخل ساختمان در زیر یا روی دیوار
2Y عایق هر رشته از پلی‌اتیلن (polyethylene)
(ST) حفاظ به شکل فویل فلزی (حفاظت در برابر تداخلات الکتریکی خارجی)
Y روکش نهایی کابل پی‌وی‌سی (polyvinylchloride)

توجه: کابل‌های فویلدار از ایجاد نویز در صدا و تصویر جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل این کابل‌ها در بازار به کابل تلفن ضد نویز نیز معروف شده‌اند.

کابل مخابراتی J2Y(ST)Y چیست

نمونه‌های کابل مخابراتی فویلدار J2Y(ST)Y:

کاربرد کابل J2Y(ST)Y

کابل مخابراتی J2Y(ST)Y به عنوان کابل تلفن، فاکس، دربازکن صوتی، آیفون تصویری و سایر مصارف جریان ضعیف به کار می‌رود. لازم به ذکر است که این کابل برای کاربردهای داخل ساختمان و نصب ثابت مناسب می‌باشد و برای دفن در زیر زمین به صورت مستقیم مناسب نمی‌باشد و به همین دلیل در بین مردم به کابل تلفن هوایی نیز معروف شده است.

کابل‌های مخابراتی J2Y(ST)Y در تعداد زوج‌های مختلف وجود دارند که باید با توجه به تعداد مصارف و نوع کابل‌کشی و همچنین در نظر گرفتن زوج‌هایی به منظور رزرو برای استفاده در آینده، تعداد زوج موردنیاز انتخاب گردد. این کابل‌ها با مغزی تمام مس یا آلومینیوم روکش مس و همچنین قطر مغزی در سایزهای متنوعی تولید و عرضه می‌شوند. قیمت کابل‌های مخابراتی تمام مس بالاتر می‌باشد و در مسافت‌های طولانی و کاربردهای حساس از این کابل‌ها استفاده می‌شود.

کابل مخابراتی J2Y(ST)Y

جمع بندی

در این نوشته کابل مخابراتی J2Y(ST)Y و کاربرد آن معرفی شد. با دانستن کدهای اختصاصی هر نوع کابل به راحتی می‌توان ساختار و کاربرد آن کابل را تشخیص داد. از نکات مهم دیگر در خرید کابل‌های چند زوجی این است که رنگ‌بندی سیم‌های آن متنوع باشد تا در زمان اجرا و عیب‌یابی رشته‌ها به راحتی قابل شناسایی باشند. منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم.

امتیاز
4.6/5
دیدگاه شما

 
0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.