اعلام حریق یا اعلان حریق؟ کدام صحیح است؟

اعلام حریق یا اعلان حریق؟

اعلام حریق یا اعلان حریق؟ استفاده از کدام عبارت صحیح است؟ آیا می‌توانیم این دو عبارت را به جای هم به کار ببریم؟ با مطالعه این نوشته جواب سؤال خود را خواهید یافت. با ما تا انتها همراه باشید.

اعلام حریق یا اعلان حریق

اعلام حریق یا اعلان حریق؟

اعلام حریق یا اعلان حریق؟ سؤالی که ممکن است برای همه ما پیش بیاید. برای پاسخ به این سؤال و تعیین این که استفاده از کدام درست است، در جدول زیر معنای دو مصدر “اعلام کردن” و “اعلان کردن” را از لغت‌نامه دهخدا استخراج کرده و آورده‌ایم:

عبارت معنا
اعلان کردن آشکارا کردن - ظاهر کردن - علنی کردن - اعلام کردن - اظهار کردن - آگهی کردن
اعلام کردن آگاه کردن - باخبر ساختن - واقف گردانیدن - آگاهانیدن - اعلان کردن - مطلع ساختن

با بررسی جدول بالا مشاهده می‌نمایید که لغت‌نامه دو مصدر را در معنای یکدیگر به کار برده است. به همین علت هم استفاده از عبارت “اعلام حریق” و “اعلان حریق” هر دو در این سیستم رایج و متداول است. ما در وب‌گردی که برای نگارش این مقاله انجام دادیم، متأسفانه با صفحاتی با محتوای مشابه روبرو شدیم که یکی از این دو عبارت را درست معرفی کرده‌اند.

در بسیاری منابع نظیر مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان، نشریه 110 سازمان برنامه و بودجه، دستورالعمل شورای مرکزی عبارت ” اعلام حریق” ترجیح داده شده و به کار برده شده است. همچنین تولیدکننده‌های مطرح نظیر زیتکس، تسلا و … نیز از عبارت “اعلام حریق” برای این سیستم استفاده نموده‌اند.

کلام پایانی

در این پست به بررسی پاسخ سؤال “اعلان حریق یا اعلام حریق؟” پرداختیم. با بررسی معنایی و تحقیقاتی که در راستای نگارش این مطلب انجام دادیم مشخص شد که از هر دو عبارت در این سیستم استفاده می‌شود و بیشتر عبارت “اعلام حریق” به کار برده می‌شود. نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود را پایین همین صفحه با در میان بگذارید.

محصولات مرتبط:

خرید اعلان حریق زیتکس

خرید اعلام حریق زیتکس

خرید مستقیم از نمایندگی رسمی شرکت زیتکس

با % تخفیف ویژه

2 سال گارانتی و 20 سال خدمات پس از فروش

ارسال رایگان

امتیاز
4.6/5
دیدگاه شما

 
0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.