آموزش نصب آیفون صوتی تابا

اموزش نصب ایفون صوتی تابا

کاربران عزیز فروشگاه نورافزا ممنون که با ما هستید. در این بخش طریقه نصب آیفون صوتی تابا را به شما آموزش خواهیم داد. روش نصب سایر برندها تفاوت چندانی با نصب دربازکن صوتی تابا ندارد. شما با مطالعه این بخش و راهنمای موجود در جعبه دربازکن هر برندی که دارید خواهید توانست به راحتی کار نصب و راه اندازی را انجام دهید. تمام تلاش خود را کرده ایم تا آموزش نصب اف اف صوتی تابا را به صورت جامع و با ذکر تمامی نکات برای شما تهیه کنیم. امیدواریم برای شما مفید باشد.

نمایش ویدیو درباره فیلم آموزش نصب آیفون صوتی تابا

قطعات مورد نیاز برای نصب آیفون صوتی تابا

قبل از آموزش روش نصب آیفون صوتی تابا شما را با قطعات مورد نیاز برای نصب دربازکن صوتی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

پنل درب آیفون صوتی

همه پنل های صوتی تابا از نوع شستی دار است. پنل بدون شستی (پنل کدینگ) مختص آیفون تصویری تابا بوده و در آیفون صوتی کاربرد ندارد. تابا دو مدل پنل درب صوتی تولید می کند. پنل مدل TL-660 و پنل آیفون صوتی تابا مدل سپهر یا همان TL-680. پنل مدل 680 ظاهری زیباتر و ارتفاع کمتری نسبت به مدل 660 دارد. به همین دلیل پرفروشتر نیز می باشد. پنل های قدیمی تابا 6 سیم و پنل های جدید 4 سیم هستند. پنل 4 سیم را می توان به گوشی 6 سیم وصل کرد اما عکس این موضوع امکان پذیر نیست. برای یادگیری نحوه ارتباط گوشی 6 سیم با پنل 4 سیم تابا به آموزش مربوطه مراجعه کنید.

پنل آیفون صوتی تابا

گوشی صوتی تابا

گوشی صوتی تابا جهت مکالمه صوتی با فرد مراجعه کننده و بازکردن درب کاربرد دارد. صدای رفت و برگشت سمت پنل درب و گوشی کیفیت بالایی دارد. دلیل این امر تجهیز گوشی های صوتی تابا به مدارالکترونیکی تقویت کننده صدا است.

گوشی آیفون صوتی تابا

منبع تغذیه آیفون

کار منبع تغذیه تامین برق مورد نیاز آیفون صوتی می باشد. برای نصب آیفون صوتی تابا جدید بایستی منبع تغذیه 8401 تهیه شود. این منبع تغذیه دارای دو خروجی 12 ولت AC می باشد. برای نصب اف اف صوتی تابا قدیمی نمی توان از این ترانس استفاده کرد. برای این کار بایستی ترانس 735 تابا تهیه شود. ترانس 735 دارای دو خروجی 12 ولت AC و دو خروجی 12 ولت DC (+ و -) می باشد. اگر آیفون صوتی شما 6 سیم ( قدیمی ) است منبع تغذیه 735 و اگر 4 سیم ( جدید ) منبع تغذیه 8401 بایستی تهیه کنید.

منبع تغذیه آیفون صوتی

قفل دربازکن

قفل دربازکن انواع مختلفی دارد. قفل زنجیری و قفل کله گاوی بیشترین استفاده را نصب به سایر قفل ها دارد. قفل دربازکن زنجیری به صورت کشش زنجیر به زبانه در متصل شده و با کشیدن زبانه، درب را باز می کند. برای نصب قفل کله گاوی، قفل درب به صورت کامل بازشده و قفل کله گاوی جایگزین قفل درب می شود. قفل کله گاوی عملکرد و کارایی بهتری نسبت به قفل زنجیری دارد. استفاده از زنجیر جهت متصل نمودن قفل زنجیری به زبانه درب بزرگترین نقطه ضعف این نوع قفل می باشد. با کمی شل شده این زنجیر قفل عمل نکرده و درب را باز نمی کند.

قفل دربازکت تابا و قفل کله گاوی سینا

کابل آیفون

برای دربازکن صوتی بر خلاف دربازکن تصویری می توان از سیم های با سطح مقطع 4. و 5. و 6. استفاده کرد. محدودیتی در انتخاب سطح مقطع سیم وجود ندارد. کابل آیفون صوتی می تواند از جنس تمام مسی یا ترکیبی مس و آلومینیوم (CCAM) یا تمام آلومینیم باشد. کابل آیفون می تواند فویلدار یا بدون فویل باشد. فویل از ایجاد نویز در سیم های داخل کابل جلوگیری می کند. این مورد جاهایی اهمیت ویژه دارد که مسیر کابل آیفون با کابل برق منزل یکی باشد. پیشنهاد می شود برای نصب آیفون صوتی تابا از کابل 6. تمام مسی فویلدار استفاده شود. تا در آینده اگر خواستید آیفون صوتی را با آیفون تصویری جایگزین کنید نیازی به تعویض کابل نداشته باشید. تعداد زوج سیم های مورد نیاز جهت نصب دربازکن صوتی تابا را در ادامه توضیح خواهیم داد.

کابل آیفون تصویری و صوتی

تابا از سال 1397 تغییری اساسی در طراحی آیفون صوتی ایجاد کرد. دربازکن صوتی قدیمی تابا برای نصب به 6 رشته سیم نیاز داشتند. دربازکن صوتی جدید تا با به تعداد سیم کمتری مابین پنل و گوشی نیاز دارند. برای نصب اف اف صوتی تابا طرح جدید تنها 4 رشته سیم کافی است. روش نصب آیفون صوتی تابا طرح قدیم و جدید متفاوت از هم می باشد. در ادامه روش نصب هر دو نوع آیفون صوتی تابا را آموزش خواهیم داد.

سیم کشی و نصب آیفون صوتی تابا 4 سیم (جدید)

انتخاب کابل آیفون

انتخاب نوع کابل آیفون مابین پنل درب و گوشی صوتی واحدها به روش سیم کشی بستگی دارد. می توان به دو روش سیم کشی آیفون صوتی تابا را انجام داد.

1) از محل نصب پنل درب تا محل نصب گوشی به صورت مجزا لوله گذاری و سیم کشی انجام شود :

در این روش کابل آیفون بیشتری مورد نیاز است. اندازه کابل حداقل 3 برابر روش بعدی می باشد که در ادامه توضیح خواهیم داد. از مزایای این روش به سیم کشی مستقل واحد ها میتوان اشاره کرد. کابل آیفون 2 زوج برای مسیر مابین پنل درب تا گوشی واحدها کافی است. کابل 2 زوج دارای 4 رشته سیم می باشد.

2) از پنل درب تا واحد اول و از واحد اول به واحد دوم و … تا آخرین واحد لوله گذاری و سیم کشی انجام شود:

در این روش کابل آیفون کمتری نسبت به روش قبلی مورد نیاز است. از معایب این روش می توان به استفاده از سیم مشترک مابین پنل درب و گوشی واحدها اشاره کرد. فرض کنید در واحد دوم به هر دلیلی کابل آیفون قطع شود. در این صورت با توجه به مشترک بودن کابل آیفون، ارتباط تمامی واحد های بالاتر از واحد دوم با پنل درب قطع خواهد شد. اگر تعداد واحد ساختمان را N در نظر بگیریم. کابل آیفون برای مسیر پنل تا گوشی ها بایستی N+3 رشته سیم داشته باشد. مثلا در ساختمان چهار واحده کابل آیفون مابین پنل درب و گوشی ها بایستی 7 رشته سیم داشته باشد. بنابراین از کابل 4 زوج که دارای 8 رشته سیم میباشد استفاده شود.

سیم بندی و نصب اف اف صوتی تابا 4 سیم ( جدید )

ترمینال B ، A و C سمت پنل به ترمینال های B ، A و C گوشی آیفون در تمامی واحدها به صورت مشترک وصل می شود. ترمینال شماره 1 پنل درب به ترمینال D گوشی صوتی واحد اول وصل شود. برای ترمینال های شماره 2 و 3 و 4 نیز بایستی این کار انجام شود. ترمینالهای 1 تا 4 پنل درب مربوط به شستی زنگ هر واحد و مجزا از هم می باشد.

نقشه نصب آیفون صوتی 4 سیم تابا

قفل دربازکن نصب فیزیکی شود. از محل نصب قفل تا پنل درب با استفاده از سیم افشان 1/5*2 سیم کشی انجام شود. می توان برای این مسیر سیم با سطح مقطع کمتر نیز استفاده کرد. یک سر سیم به ترمینال قفل دربازکن و سر دیگر یه ترمینال D1 و D2 پنل درب متصل شود.

منبع تغذیه آیفون تابا در مکانی به دور از رطوبت و نزدیک به پنل درب نصب فیزیکی شود. از محل قرارگیری منبع تغذیه تا پنل درب با استفاده از سیم 1/5*2 سیم کشی انجام شود. البته برای این مسیر سیم با سطع مقطع نازکتر مانند سیم یک زوج 6/. نیزمی توان استفاده کرد. منبع تغذیه نیاز به برق شهر دارد. با استفاده از سیم افشان نمره 1/5*2 از برق مشترک ساختمان تا محل قرارگیری منبع تغذیه سیم کشی انجام شود. پس از اینکه تمامی سیم بندی ها انجام شد منبع تغذیه به برق شهر متصل شود.

طریقه نصب آیفون صوتی تابا قدیمی - 6 سیم

انتخاب کابل آیفون

انتخاب کابل آیفون صوتی مابین پنل درب و گوشی به روش سیم کشی بستگی دارد. می توان به 2 روش سیم کشی آیفون صوتی تابا را انجام داد.

1) از محل نصب پنل درب تا محل نصب گوشی هر واحد به صورت مجزا لوله گذاری و سیم کشی انجام شود:

در این روش سیم کشی هر واحد تا پنل درب به صورت مستقل انجام می شود. بنابراین طول کابل بیشتری (حداقل سه برابر روش بعدی) نیاز داریم. تنها ایراد این روش متراژ زیاد کابل مصرفی می باشد. در عوض سیم کشی مستقل باعث می شود در صورت بروز مشکل در کابل آیفون یکی از واحد ها، سایر واحد های ساختمان بدون مشکل از آیفون استفاده کنند. کابل آیفون مورد استفاده در این روش سیم کشی بایستی دارای 6 رشته سیم (3زوج) باشد.

 

2) از پنل درب تا واحد اول و از واحد اول به واحد دوم و … تا آخرین واحد سیم کشی انجام شود:

در این روش کابل آیفون کمتری نسبت به روش قبلی نیاز می باشد. ایراد این روش استفاده از کابل مشترک مابین پنل درب و گوشی واحدها است. فرض کنید به هر دلیلی کابل آیفون در واحد سوم ساختمان قطع شود. در این صورت ارتباط گوشی واحد های بالاتر از واحد سوم با پنل درب قطع خواهد شد. درسیم کشی به این روش کابل آیفون با N+5 رشته سیم مورد نیاز است. در این رابطه N تعداد واحد های ساختمان می باشد. به عنوان نمونه درساختمان 4 واحده بایستی کابل آیفون 9 رشته (5 زوج) تهیه شود.

سیم بندی و نصب اف اف صوتی تابا 6 سیم ( قدیمی )

ترمینال B ، A و C سمت پنل به ترمینال B ، A و C گوشی آیفون در تمامی واحدها به صورت مشترک وصل می شود. ترمینال شماره 1 پنل درب به ترمینال D گوشی صوتی واحد اول وصل شود. برای ترمینال های شماره 2 و 3 و 4 نیز بایستی این کار انجام شود. ترمینال 1 تا 4 پنل درب مربوط به شستی زنگ واحد ها می باشد. دو رشته سیم به ترمینال E , F همه گوشی ها به صورت مشترک متصل و سر دیگر این دو سیم در قاب پشت پنل آزاد بماند.

آموزش نصب دربازکن صوتی تابا 6 سیم ( قدیمی )

قفل دربازکن نصب فیزیکی شود. از محل نصب قفل تا پشت پنل درب با استفاده از سیم افشان 1/5*2 سیم کشی انجام شود. می توان از سیم با مقطع نازکتر نیز استفاده کرد. یک سر سیم به ترمینال قفل دربازکن وصل شده و سر دیگر سیم در سمت پنل درب آزاد بماند.

منبع تغذیه در مکانی به دور از رطوبت و نزدیک به پنل درب، نصب فیزیکی شود. از محل قرارگیری منبع تغذیه تا قاب پنل درب با استفاده از دو رشته سیم نمره 1/5*2 سیم کشی انجام شود. در این مسیر کابل آیفون 2 زوج 6/. نیزمی توان استفاده کرد. ترمینال مثبت و منفی سمت منبع تغذیه به ترمینال مثبت و منفی پنل درب متصل شود. دو رشته سیم باقی مانده در این مسیر در سمت منبع تغذیه به ترمینال AC و در سمت پنل درب آزاد بماند.

با انجام موارد ذکر شده، پشت پنل 6 رشته سیم با سر آزاد خواهیم داشت. 2 رشته از ترمینال E و F گوشی ها ، 2 رشته از قفل دربازکن و 2 رشته از ترمینال AC ترانس کشیده شده است. این 6 رشته سیم آزاد در قاب پشتی پنل درب به روشی که در تصویر بالا می بینید سربندی می شوند. منبع تغذیه نیاز به برق شهر دارد. سیم کشی برق با استفاده از سیم نمره 1/5*2 تا محل قرارگیری منبع تغذیه انجام شود. در نهایت منبع تغذیه به برق شهر متصل شود.

طریقه نصب قفل کله گاوی همراه آیفون صوتی تابا

در این بخش طریقه نصب آیفون صوتی تابا همراه با قفل کله گاوی بجای قفل زنجیری را آموزش خواهیم داد. بزرگترین ایراد قفل زنجیری استفاده از زنجیر در ساختار این قفل و از تنظیم خارج شدن مکرر به دلیل شل شدن زنجیر است. کارایی و دوام قفل کله گاوی از قفل زنجیری بهتر است. همچنین قفل کله گاوی ظاهری شیک تر از قفل زنجیری دارد. به عنوان فروشنده چندین ساله قفل زنجیری و قفل برقی درب حیاط پیشنهاد میکنیم هنگام خرید آیفون صوتی تابا به جای قفل زنجیری، قفل برقی کله گاوی تهیه و نصب کنید. قیمت قفل کله گاوی بیشتراز قفل زنجیری می باشد. با این حال به دلیل کارایی بهتر ارزش خرید دارد.

روش نصب قفل کله گاوی همراه با آیفون صوتی :

برای نصب قفل کله گاوی به یک منبع تغذیه اضافی نیاز داریم. (منبع تغذیه 8402 در شکل زیر). روش سیم کشی در شکل زیر کاملا مشخص می باشد. هنگامی که شستی دربازکن روی گوشی فشار داده شود پنل درب ولتاژ 12 ولت AC به منبع تغذیه 8402 می فرستد. خروجی ترانس 8402 با دریافت این ولتاژ برق دار شده و برق 24 ولت به سمت قفل کله گاوی می فرستد. قفل کله گاوی برای کار به برق 24 ولت نیاز دارد. با دریافت این ولتاژ زبانه را کشیده و درب را باز می کند. تنها دلیل استفاده از ترانس 8402، نیاز قفل کله گاوی به برق 24 ولت می باشد. پنل درب قادر به تامین این ولتاژ نیست. اگر قفل کله گاوی با ولتاژ 12 ولت کار کند نیازی به استفاده از ترانس 8402 نخواهد بود. می توان با مطالعه دفترچه راهنمای قفل کله گاوی به این امر آگاهی پیدا کرد. اکثر قفل های برقی با برق 24 ولت کار می کنند.

نقشه نصب قفل کله گاوی همراه آیفون صوتی
امتیاز
4.6/5
دیدگاه شما

115 دیدگاه

  1. محمد گفت:

    با سلام،ایفون بسته شده تصویری هست،ایل میشه اگه فقط گوشی خراب شد گوشی فقط صوتی(قدیمی)گذاشت

    • norafza گفت:

      سلام. بله میشه گوشی صوتی بجای مانیتور تصویری نصب کرد. اما این گوشی صوتی متفاوت بوده و از اونی نیست کع برا آیفون صوتی نصب میکنند. ما الان در انبار موجود داریم ولی به سایت اضافه نکردیم. این محصول رو گفتم اضافه کنند

      • BlueMan💙 گفت:

        سلام وقتتون بخیر.. ببخشید ی سوال.. من ی ایفون صوتی تابا 6 سیم دارم.. همه ی سیما درست وصل شده.. برق ایفون وصله.. در باز میکنه.. صدا داره ولی زنگ نمیخوره… از D گوشی دوتا سیم نارنجی قرمز وصل شده ب D1 پشت پنل… ولی زنگ نمیخوره… مشکل اصلی اینجاس ک هیچ سیمی ب ترمینالی ک عکس زنگ داره پشت پنل وصل نیس…. ایا باید از خود شستی زنگ یا مدار… سیمی به این ترمینال وصل بشه یا باید از D1 بهش اتصال بدم ؟ ترمینالی ک عکس زنگ داره پشت پنل قطعه و هیچی توش نیس.. وقتی سیمای D رو بهش وصل میکنم یسره میشه… با توضیحات شما فهمیدم ک D پشت گوشی باس بخوره ب D1 …. منم وصل کردم ب D1 … ولی نمیدونم اون ترمینالی ک عکس زنگ داره چ سیمی باید بهش وصل شه… خیلی ممنون میشم اگ لطف کنید راهنماییم کنید

        • norafza گفت:

          سلام . جواب سوال شما در همین آموزش تصویر مربوط به “آموزش نصب آیفون صوتی 6 سیم تابا” توضیح داده شده است

        • BlueMan💙 گفت:

          من دارم راجبع پشت پنل صحبت میکنم.. پشت پنل دم در 8تا ترمینال یا ورودی داره ک از بالا ب پایین میشه: علامت زنگ(ک هیچ سیمی توش نیس) بعدش + و -… بعد C,B,A و دوتای اخری ک نوشته 1 و 2… A B C ک وصل میشن ب A B C….. مثبت منفی هم ک از ترانس میاد وصل میشه ک الانم وصله… D از گوشی میاد چون تک واحدیه میخوره ب 1.. درسته ؟؟…. ولی زنگ نمیخوره جون تو اون پیچی ک عکس زنگ داره هیچ سیمی نیس.. اینو میخام بدونم ک ب این پیچی ک عکس زنگ داره پشت پنل دم درب چ سیمی باس وصل شه ؟ از مدار باید سیمی بخوره بهش یا من باس از علامت زنگ ب ترمینال 1 سیم بکشم اتصالشون بدم ؟؟ برقکاری ک اومد وصل کنه بلد نبود مث این ک این سیمو برید حالا میخام بدونم چطوری باس درستش کنم

      • aasgharaalizadeh گفت:

        سلام وقتتون به خیر گوشی صوتی ما مارک تابان بوده که خراب شده و نمونه اش رو در بازار پیدا نمیکنم بعضی از دوستان گفتن گوشی مارک تابا هم میشه استفاده کرد و جواب میده خواستم قبل خرید کردن از شما هم بپرسم ؟؟ و مطمئن بشم

        • norafza گفت:

          سلام تقریبا میشه گفت همه ی برند های آیفون های صوتی و تصویری تابا روبه هم وصل کرد. اگر گوشی شما 6 سیمه میتونید گوشی 6 سیم و اگر گوشی شما 4 سیمه هستش میتونید گوشی 4 سیم تابا تهیه کنید. برند تابان تو بازار نیست

    • یاسر گفت:

      سلام
      مشکل در زنگ خوردن آیفون
      ببخشید من آیفون صوتی تک واحدی تابا رو آوردم همه سوکت ها موجودند الا شماره های 1 و ….که از آن به سوکت D وصل میشه…اما یه سیم آویزان آبی رنگ داخلش هست بنظرم رسید که همان شماره 1 باشه وصل کردم
      حالا زنگ نمیخوره؟

      • norafza گفت:

        سلام ، آیفون صوتی تابا شما جدیده یا قدیمی ؟ سیم آبی پشت پنل درب هستش ؟

        • یاسر گفت:

          بله جدید 4 سیمه
          سیم آبی آویزان پشت پنل ه.
          سوکت های پنل : ‘~’~’A’B’C’
          D1’D2 و یک سیم آویزان آبی بدون شماره.
          (سوکت های گوشی داخل منزل : ABCD)

        • norafza گفت:

          بله . سیم آبی پشت پنل درب همون سیم شستی هستش که به ترمینال D پشت گوشی صوتی متصل خواهد شد.

  2. محمدرضا خطیبیان گفت:

    سلام خسته نباشید
    توی نصب آیفون تصویری به مشکل بر خوردم اگه امکان داره بنده را راهنمایی کنید..
    نصب آیفون تصویری « مانیتور تابا »
    با « پنل سوزوکی » هستش ، بعد نصب صدای رفت و برگشت و تصویر داریم فقط تنها مشکلش اینکه زمانی که شاسی زنگ آیفون را می‌زنیم همزمان با زنگ زدن دربازکن عمل کرده و در را باز میکند اگه راهنماییم بفرمایید ممنون میشم

    • norafza گفت:

      سلام . ممنون. متاسفانه ما سابقه نصب مانیتور تابا با پنل سوزوکی نداریم. اما احتمال میدم اگر پنل را بدون سوئیچر داخلی و با استفاده از 5 سیم با مانیتور ارتباط دهید مشکلتان برطرف می شود. مابین مانیتور و پنل بایستی از 5 رشته سیم استفاده کنید . سیم 4 و 5 سوکت سمت مانیتور تابا را اتصال کوتاه نکنید.

  3. حسین کشوری گفت:

    عرض سلام و ادب و احترام . من یکدستگاه تابا مدل TL-680 خریداری کردم ، که ترانسی که به من دادن یه ورودی برق شهر داره (این درست) دو عدد سوکت هم روی بردش هست که نوشته 12ولت Dc و دیگری 14 ولت AC . لطفا راهنمایی بفرمایید از کدوم یک از این خروجیها برای پنل باید استفاده کنم . البته قفل بازکنم زنجیری است. باتشکر

  4. محمد شیرازی گفت:

    سلام وخسته نباشید من میخوام یه دربازکن بخرم ولی نمیدانم چی باید بخرم برای مثال تواگهی تون زدین پنل دربازکن صوتی تابا این اگهی که زدین تمام وسایلش هم هست یا فقط همون پنل که توعکس هست مثال منبعه تغذیه دربازکن جدا باید بخریم یا همی اینا روش هست ممنون از شما

  5. علی فرخنده گفت:

    سلام گوشی تابا رو برای ۲تا درب میخوام نصب کنم.چیکار کنم که تو ۴ طبقه یه طبقه فقط درب خودش رو باز کنه.ممنون میشم کمک کنید

    • norafza گفت:

      سلام. متاسفانه در آیفون های تابا این امکان وجود ندارد. بایستی برای واحدی که درب مجزا دارد از پنل درب مجزا استفاده شود.

  6. مهدی گفت:

    سلام ایا میشود 2تا ایفون به یک قفل وصل شود.

  7. رضا گفت:

    سلام خدا قوت ایفون تابا قدیمی دو واحد از کابل ۶ زوج میتوان استفاده کرد به صورتیکه هر واحد انگار سیم کشی جداگانه دارند یعنی هر واحد ۶ تا سیم بکشم؟

    • norafza گفت:

      سلام. بله دقیقا. میتونید اینطوری سیم کشی کنید. راه حل دوم : 5 رشته سیم مابین پنل درب و گوشی واحد اول و گوشی واحد دوم مشترک سیم کشی کنید و سیم ششم بایستی به صورت مجزا از پنل کشیده شده و به ترمینال D گوشی صوتی واحد اول و دوم وصل شود. در روش دوم 5 رشته سیم اضافی و رزرو خواهد ماند

  8. محمدعلی گفت:

    سلام
    ما یه پنل ۴ سیمه داریم ۱۴ واحدی
    و واحد ما قبلا گوشی صوتی ۶ سیمه نصب بوده، زنگ‌ و دربازکن و انتقال صدا از پنل به گوشی برقراره اما صدا از گوشی به پنل منتقل نمیشه. ( کاری ندارم اما جهت اطلاع بود و اطلاعی ندارم قبلا مانیتور نصب بوده یا خیر )
    حال ما یه مانیتور خریدیم که ۵ سیمه است
    نحوه اتصال سیم ها به مانیتور به شکلیه؟
    ینی گوشی صوتی A B C D E F هست و گوشی مانیتور 1 2 3 4 5
    کدوم به کدوم وصل بشه؟
    به ترتیب متصل کردیم عمل نکرد. نه زنگ‌ خورد نه در باز کرد و نه انتقال صدا و تصویر
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    پنل و مانیتور تابا هست

    • norafza گفت:

      لطفا دقیقا توضیح بدین :
      1) پنل درب شما صوتی هستش یا تصویری؟
      2) الان میخواین گوشی صوتی وصل کنید یا مانیتور ؟
      اگر مانیتور تصویری رو بخواین به پنل صوتی متصل کنید تا جایی که من اطلاع دارم امکان پذیر نیست

  9. کورش گفت:

    با سلام و تشکر
    یک پانل صوتی قدیمی تابا 53579/6 دو واحدی را میخواهم نصب کنم ترمینال های پنل ABCهست و چسبیده به این ترمینالها یک ترمینال با علامت مثلث هست یعنی جمعا 4 ترمینال کنار هم نمی دانم این ترمینال چهارم مربوط به چیه و چطور باید وصل کرد
    در ضمن ترمینالهای _و+ و ترمینال زنگ واحد ها هم هستند و متوجه شدم چطور وصل کنم
    لطف میکنید در مورد ترمینال (4 مثلثی) راهنمایی بفرمایید
    سپاسگزارم

  10. مقدسی گفت:

    با سلام خدمت شما عزیزان، آیفون 8 واحدی تابا 6 سیم قدیمی داریم کلا صدا ضعیف شده، میشه راهنمایی بفرمایید که چگونه میشه از طریق برد الکترونیکی کمی صدا را افزایش داد مثلا با تعویض مقاومت. با تشکر

    • norafza گفت:

      سلام ، ما دفتر خدمات پس از فروش شرکت هستیم. ولی برد های الکترونیکی رو تعمیر نمیکنیم. فقط تعویض برد انجام میدیم. میتونید جهت رفع اشکال به نزدیکترین دفتر خدمات پس از فروش شرکت مراجعه کنید تا این کار برا شما انجام بشه. لیست دفاتر خدمات پس از فروش در سایت شرکت تابا وجود دارد

  11. هادی شفیع گفت:

    سلام من یه پنل تک واحدی دارم که روش نوشته ~~abcوd1d2و بالا شاسی زنگ هم زده ۱ ۲.حالا گوشی داخل واحد با برچسب زدهabcdefو زیرش حک کارخونه زدهabcdو ترانس یه خروجی دارم الان من زدم اینارو هیچ ودوم کار نمی کنه مشکل چیه

  12. Mohammad گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه آیفون صوتی تابا دو واحدی جدید نصب کردم گوشی چهار سیم پانل هم ABC ~~
    D1D2 ،منبع تغذیه هم داری خروجی ACو+ -هست مشکلم تو نصب سیم منبع تغذیه هست که کدوم رو به ~~نصب کنم ودر ضمن D1و D2رو مستقیم به درب باز کن زنجیری وصل کردم و آیا سیمی از منبع تغذیه به D1وD2نصب میشه یا که از پانل تغذیه میشه ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    • norafza گفت:

      سلام . خروجی AC منبع تغذیه به ترمینال ~~ پنل درب متصل خواهد شد. خروجی + و – منبع تغذیه بایستی خالی بماند. قفل دربازکن مستقیما به D1 و D2 متصل خواهد شد.

  13. محمدرضا گفت:

    آقا ما یه آیفون صوتی 3طبقه تابا ولی یک طبقه شا وصل کردیم ولی انگار که دست را روی زنگ گذاشتی همین جوریه سر سدا میده تا ترانس را از برق بکشی

  14. Javid hidary گفت:

    ممنونم از رهنمایی خوب تان

  15. بهروز گفت:

    سلام
    یه ایفون صوتی تابا tdh 815 داریم این یه مدتی هست پنلش صدای هــوم… میده. شروع کردم به بررسی کردن ببینم اشکالش چیه. وقتی بوبین قفل دربازکن رو قطع کردم صداش خوب شد وقتی بوبین رو دوباره وصل میکنم به محض زدن دکمه دربازکن دوباره صدای هوم میده اشکاش چیه؟ ممنون میشم جوابمو بدید.

    • norafza گفت:

      سلام. این مشکلی که بیان کردید بایستی از نزدیک توسط برق کار بررسی بشه . به احتمال زیاد مشکل از برد صفحه پنل درب می باشد. بهترین کار بررسی توسط برق کار و از نزدیک هستش

  16. ایمان گفت:

    سلام خسته نباشید.ببخشید من یه ایفون تابا ۴ سیم وصل کردم صدای رفت و برگشت زنگ هیچ مشکلی ندارن ولی در بازکن عمل نمیکنه و موقع زدن دکمه دربازکن فقط از بلندگوی پنل بیرون ی صدایی مثل تق میاد ولی هیچ عملی نمیکنه میشه راهنمایی کنین

    • norafza گفت:

      سلام
      1. احتمال دارد که قفل دربازکن شما خراب شده است. شما می توانید با اتصال دو سیم قفل دربازکن به ترمینال AC (~~) منبع تغذیه از سالم بودن قفل دربازکن اطمینان حاصل کنید. اگر سیم قفل دربازکن رو مستقیما به ترانس وصل کردید و قفل دربازکن عمل کرد برید سراغ بند 2
      2. در صورتی که قفل دربازکن سالم است >> مطمئنا برد صفحه پنل درب مشکل دارد. اکثرا این مشکل با تعویض کل برد صفحه و یا با تعویض رله روی برد صفحه حل می شود. پیشنهاد می شود که رله روی برد صفحه پنل درب تعویض شود
      روزخوبی داشته باشید

  17. هادی فاضلی گفت:

    سلام و خسته نباشید و عرض ادب به مدیریت محترم .
    یکی از اشکالاتی که تو اغلب نصابها وجود داره اینست که نصب را روی اصول انجام نمیدن
    خصوصا تو مورد نصب دربازکن صوتی البته تو تصویری هم مشاهده شده ولی بیشتر تو صوتی این نقض
    وجود داره . برق قفل رو از Dc میگیرند که متأسفانه سیستم را دچار نقض میکنه
    تو تصویری وقتی برق قفل را از Dc میگیرند تصویر یه لحظه قطع و وصل میشه .
    تو ساختمانی هستم که 5 واحد است و درباز کن صوتی تابا نصب است که الان چند روزی است که
    برق دربازکن قطع شده وقتی بررسی کردم دیدم برق دربازکن رو از برق Dc گرفته اند چیزی که نظر منو بخودش
    جلب کرده اینست که سیم زنگ واحدها از برق Dc گرفته شده و برق قفل هم از همین
    حالا بنظر شما این سیستم چگونه داره کار میکنه

  18. ارمان گفت:

    سلام ببخشید در ایفن های 6 سیمه. .منبع تغذیه 2 تا خروجی داره . AC , —- , DC.حالا کدومش برای پنل است کدام برای قفل در بازکن…؟ممنون
    از راهنمایی

    • norafza گفت:

      سلام. در همین آموزش ، تصویر “”””آموزش نصب آیفون صوتی 6 سیم تابا”””” رو ببینید. کاملا واضح و آشکار در این عکس پاسخ سوال شما وجود دارد. با نقشه نصب بهتر متوجه خواهید شد.

  19. محمد درخشش گفت:

    شلام لطفا راهنمییم کنید ایفون ۸۱۵داریم زنگ نمیزنه صدا ردبدر میشه درب هم باز میکنه ،چه باید بکنم

    • norafza گفت:

      سلام. ابتدا با جابجا کردن سیم زنگ با یکی از سیم های دیگر از عدم قطعی سیم زنگ مابین پنل درب و گوشی اطمینان حاصل کنید. اگر مشاهده کردید که بعد از جابجایی سیم همچنان گوشی زنگ نخورد بایستی پنل درب و گوشی رو به یکی از دفاتر خدمات پس از فروش شرکت ببرید تا براتون تعمیر کنند.

  20. احسان گفت:

    سلام خسته نباشید
    یک آیفون صوتی تابا دو طبقه نصب کردم
    ولی دوتا درب مجزا کنار هم دیگه هست
    میخواستم هر در با گوشی جدا باز بشه
    باید چکار کنم؟

    • norafza گفت:

      سلام ، آیفون صوتی تابا این قابلت رو نداره که بشه رو دو درب نصبش کرد. مگر اینکه راه حل ابتکاری داشته باشین

  21. علی گفت:

    با عرض سلام یک دستگاه تابا Tl680 دو واحد نصب کردم ولی متاسفانه هر چی سیمهارو بهم دیگه میزنم زنگش درست درنمیاد یعنی همه چی ردیفه فقط شاسیهای زنگش عمل نمیکنه
    لطفا راهنمایی کنید

    • norafza گفت:

      سلام . سیم مربوط به زنگ سمت گوشی ترمینال D و سمت پنل 2 سیم پشت شاسی زنگ ها می باشد. از این دو سیم به صورت مجزا یک سیم بایستی به ترمینال D پشت گوشی واحد اول و سیم دوم به ترمینال D پشت گوشی واحد دوم وصل شود.

      • میثم عبدالهی گفت:

        سلام
        میشه راجع به تیکه اول حرفتون واضح تر توضیح بدید؟
        ممنون
        منم دقیقا این مشکل رو دارم

        • norafza گفت:

          سلام
          سیم مربوط به شستی زنگ واحد ها پشت پنل درب و پشت دکمه های شستی به صورت مجزا از سایر سیمها قرار گرفته است. این سیم بایستی به ترمینال D پشت گوشی آیفون صوتی وصل شود.

  22. امید الیاسی گفت:

    سلام من ی آیفون تابا دارم ک گوشی ۴سیم هس وترانس مدلtl.735وپنل بیرون داری س خروجیa.b.cودوخروجیd1.d2وی جاسیم ک زده روش1.2ونمیتونم نصب کنم لطفا راهنمایی کنید با سپاس

  23. علی حیدری گفت:

    باعرض سلامت و خسته نباشیدمیخواستم بدونم یه گوشی داریم دوتا پنل بیرونی چجوری باید سیم کشی بشه؟؟؟ که هر درب جدا باز بشه واینکه ایفون صوتیه

    • norafza گفت:

      سلام. در گوشی های صوتی این امکان وجود ندارد و بایستی یه تغیری در گوشی انجام بدید.
      بایستی یک شستی کوچک روی گوشی آیفون صوتی نصب کنید تا یکی از درب ها با استفاده از این شستی باز بشه ز (البته اين كار در أيفون صوتي 6سيم امكان پذیره و پشت گوشی صوتی بایستی 6 ترمینال جهت سیم بندی وجود داشته باشه )

  24. محمد گفت:

    باسلام

    من یک پنل تابا ۶۸۰ خریداری کردم. قبلا مدل قدیمی آن بوده که خراب شده است. خواستم بدونم ایا منبع تغذیه قدیمی به این پنل میخورد؟(تغذیه مستطیل شکل است.)

    فقط پنل بیرون را خریدم که تعویض کنم

    • norafza گفت:

      سلام. بله امکان نصب داره. فقط اینو در نظر بگیرید که پنل 680 جدید با برق AC منبع تغذیه کار می کند و بایستی به خروجی – + منبع تغذیه وصل نشود. در غیر این صورت منبع تغذیه بعد از یک روز خواهد سوخت. اگر آیفون صوتی شما قدیمی باشه یه تغییری تو سیم کشی هم بایستی بدین. ما آموزش نصب پنل 680 با گوشی های صوتی قدیمی رو در بخش آموزش داریم و میتونید مطالعه بفرمایید

    • عباسی گفت:

      باسلام‌من‌یک‌قفل‌درب‌بازکن‌ایفون‌صوتی‌تابا‌نو‌خریدم‌‌ونصب‌کردم‌صدای‌تق‌تق‌قفل‌میاد‌وزنجیرش‌را‌ریگلاژ‌کردم‌درب‌باز‌نمیشه‌میشه‌راهنماییم‌کنید

      • نورافزا گفت:

        سلام
        2 حالت ممکنه:
        1) زنجیر درست رگلاژ نشده
        2) برد صفحه پنل درب مشکل دارد و برق 12 ولت AC، سمت قفل دربازکن نمی فرستد.

  25. HOSSEIN گفت:

    سلام. بنده یه آیفون صوتی تابا جدید 4 سیم دو واحده نصب کردم. همه چیش درسته ولی متاسفانه صدای زنگ واحدها نمیاد.
    ترمینال D گوشی رو هم طبق نقشه به سیم های آویزان آبی وسفید وصل کردم. حتی با سیم های دیگه هم امتحان کردم که شاید قطعی داشته باشن ولی نشد. ممنون میشم راهنمایی کنین

    • norafza گفت:

      سلام احتمالا مشکل از برد سوئیچ پنل آیفون صوتی شما میباشد و بایستی جهت رفع اشکال به نزدیکترین دفتر خدمات پس از فروش تابا مراجعه کنید

  26. فریبرز گفت:

    سلام
    من آیفون صوتی جدید تابا ی طبقه گرفتم و همه سیم هاشو وصل کردم ولی قفل باز نمیکنه و برق مستقیم دادم قفل سالم بود و باز میکرد مشکل چیه.باید چیکار کنم.

    • norafza گفت:

      سلام به احتمال زیاد برد صفحه پنل درب مشکل دارد. خیلی نادره این اتفاق. بهتره به یکی از دفاتر خدمات پس از فروش شهرتان مراجعه کنید تا این برد رو برای شما تعویض کنند. هزینه ای برای شما نداره

  27. ایمان ط گفت:

    باسلام و خسته نباشی

    سوالی داشتم آیا میشود پنل صوتی تابا الکترونیک به مانیتور تصویری الکتروپیک نصب کرد

  28. عسكري گفت:

    سلام.
    اينطوري كه توي آموزش هست، يعنس براي استفاده از قفل كله گاوي بايد از دو منبع تغذيه استفاده كرد؟

    • norafza گفت:

      سلام. بله ولی نه برای همه ی قفل های کله گاوی. برای قفل های کله گاوی که با برق 24 ولت کارمیکنن بایستی یه منبع تغذیه مجزا که برق 12 ولت آیفون تصویری رو به برق 24 ولت تبدیل میکنه نصب کرد

  29. کلام حق گفت:

    سلام من یک گوشی خریدم که ۴ سیم هست اما پنلم شش سیم چطور نصبش کنم.لطفا راهنماییم کنید

  30. میلاد گفت:

    بسیار عالی و کامل،سپاس فراوان

  31. یعقوب فهمی گفت:

    با سلام
    ایفون منزل ما صوتی مدل تابا و 3طبقه میباشد چند روزیه از گوشی داخل صدای تررررررررر میاید هر سه گوشی البته همه کار ها درسته مثل باز کردن و زنگ زدن لطفا راهنمایی فرمایید.
    با تشکر

  32. یعقوب فهمی گفت:

    با سلام
    ایفون منزل ما تابا و 3طبقه میباشد چند روزیه گوشی داخل صدای ترررررررر از هر سه طبقه میاید در ضمن سایر کارها را درست انجام میدهد مانند باز کردن و زنگ زدن لطفا راهنمایی فرمایید.
    با تشکر

    • norafza گفت:

      سلام. پنل درب را بار کنید. پست پنل درب میکروفون و بلند گو قرار دارد. اگر پشت میکروفون چسب حرارتی زده شده چسب حرارتی را بکنید. به احتمای زاد مشکل برطرف می شود. اگر برطرف نشده پنل را به یکی از دفاتر خدمات پس از فروش تابا تحویل دهید تا مشکل را برطرف کند

  33. Eli گفت:

    سلام گوشی آیفون صوتی تابارومیخوام جابه جاکنم سیم کوتاهه چطوری سیم روطولانی ترکنم اگه بازم سیم بهش اضافه کنم ودوتیکه بشه مشکلی پیش نمیاد سیم 6رشته ایه با روکش آلومینیومی

  34. رحیم یعقوبی گفت:

    سلام خسته نباشید .من میخوام واسه ساختمان ۹ طبقه که ۲۷ واحد داره آیفون صوتی نصب کنم. لطف کنید نقشه نصب و نوع سیم که مورد استفاده باید قرار بگیره رو بگین.باتشکر ۰۹۳۵۹۳۳۴۰۲۷ یعقوبی

    • norafza گفت:

      سلام آقای یعقوبی
      دقیقا مثل تصویر بالا بایستی انجام بدین . یک واحدی یا 27 واحدی هیچ تفاوتی نسبت به هم ندارن
      کابل آیفون 2 زوج 6/ برای هر واحد مناسبه

  35. فتوتي گفت:

    سلام من يه آيفون صوتي پارس پيام دارم صدا خيلي پنل بيرو خرابه البته دو طبقه است
    ميشه فقط پنل تنها پايا نصب كنم
    ممنون از راهنمايي تون خواهم شد
    نقشه سيم كشي بالا رو نگاه كردم اون رو شدني ديدم
    ولي فروشنده گفت امكان
    نداره
    ٠٩١٥١١٣٢٩٦٠

    • norafza گفت:

      ساختار همه ی آیفون های تصویری یکی هستن و فقط سیم بندی هاشون متفاوته. مثلا سیم قرمز در تابا برای انتقال تصویره ولی در پارس پیام سیم انتقال تصویر یه رنگ دیگه هستش . باید به یک برق کار بگبن تا ببینید میتونه این کار رو انجام بده بعد خرید کنید

  36. رضا رشیدی گفت:

    سلام
    آیفون کار نمیکرد
    با راهنمایی سایت شما درست شد
    بسیار ممنونم

  37. یوسفی گفت:

    سلام، آیفون تابا صوتی ۶ سیم قدیمی برای ۴ واحد داریم که برای واحد ما از سمت گوشی به پنل صدا میره ولی از پنل به گوشی صدا نمیاد، سایر واحد ها این مشکل رو ندارن، گوشی رو هم عوض کردم ولی برطرف نشد.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین.

  38. عباس گفت:

    سلام و روز به خیر.
    پنل آیفون تابا صوتی قدیمی 4 واحده، چند وقت پیش مشکل رد و بدل کردن صدا داشت، قطع و وصلی داشت. زنگ خور قطع و وصلی داشت. پنل جدید خریدم و مطابق سیم بندی قبلی (که مطابق همین نقشه سیم کشی ) هست وصل کردم ولی نه زنگ میخوره و نه صدا رد و بدل میشه.
    ممکنه از ترانس باشه؟
    با توجه به اینکه روی پنل قبلی ، قطع و وصلی داشته ولی روی این جدیده نداره نظر کارشناسیتون چیه؟
    مدل قبلی TL535 و مدل این جدیده که خریدم TL543
    در صورتیکه باید ترانس بخرم، مدل TL735 و 6 سیم باید بخرم؟
    تشکر از راهنماییتون

    • norafza گفت:

      سلام ، این مورد امکان راهنمایی نداره و بهترین حالت اینه که یه برق کار از نزدیک بررسی کنه ( هم منبع تغذیه رو و هم کابل کشی رو)

  39. ارش ف گفت:

    سلام خسته نباشید یه در باز. کن قدیمی تابا داریم که شاسی زنگش کلا در اومده الان یه شاستی گرفتم ولی نمیدونم سیمهای شاسی را به کجای برد پنل باید وصل کنم یه سیم سبز رنگ هم از. پشت برد اومده بیرون که به جایی وصل. نیست و نکته دوم اینکه گوشی. که داخل اتاق. هست باید بلند گو داشته باشه داخلش برای. صدای زنگ یا اینکه صدای زنگ از همون بلندگویی میاد که باهاش صدای بیرون را میشنویم

    • norafza گفت:

      سلام. مورد اول رو نمیشه راهنمایی کرد چون رنگ سیم های پشت پنل آیفون ثابت نیستند و حتمال داره پشت هر پنل سیم شاسی زنگ رنگ متفاوت داشته باشه.
      در مورد سوال دوم : صدای زنگ و صدای از همون بلند گویی میاد که باهاش صدای بیرون رو میشنوید

  40. مجید گفت:

    سلام
    اف اف ما صوتی و ۶ سیم است
    ایراد پیدا کرده
    در باز میکنه ولی نه صدا میره نه میاد و نه زنگ میخوره
    سیم زنگ چه رنگیه و کجای مدار گوشی ویل میشه

  41. esfehanak گفت:

    فقط باید به این اشاره کرد که شماره 1.2.3.4 همان رشته سیمهای آویزان پشت پنل هست که به ترتیب دکمه هر طبقه حساب میشه

  42. جواد محسنی گفت:

    این کار از نظر فنی اشتباه است. باید از منبع تغذیه جدید که در مسیر ۱۲ ولت AC آن فیوز دارد استفاده شود.منبع تغذیه قدیمی در مسیر AC فیوز نداد و در صورت یک اتصالی برد شما خواهد سوخت.

    • norafza گفت:

      سلام. شما دقیقا به کدام بخش آمزش نصب آیفون صوتی اشاره میکنید

      • مجید گفت:

        سلام یه راهنمایی میخواستم واقعا گیج شدم
        بعد از رنگ کاری نیاز مجدد به تنظیم سیم ها داشتیم .
        الان از پنل درب سیم ها مشترکه تمام واحد های صدا دارند و میتونن درب رو باز کنن از بین سه واحد فقط واحد دوم هست ک زنگ نمیخوره ولی تمام عملکردش درسته وقتی که واحد سوم گوشی رو برمیداره و صدا میگیره در این واحد دوم رو اگر زنگ بزنیم متوجه میشه
        مشکلش رو نمیفهمم
        یعنی الان فقط واحد دو مشکل داره شاسی رو بزنیم زنگ نمیخوره ولی به محض اینکه گوشی واحد سه بلند میشه شاسی دو رو فشار بدیم زنگ میخوره .

        • norafza گفت:

          سلام. به احتمال زیاد مشکلی سمت سیم کشی دارین این مورد بایستی از نزدیک توسط برق کار بررسی بشه و احتمالات زیاده و نمیشه از راه دور راهنمایی انجام داد

  43. احمدرضافرجی گفت:

    سلام ووقت بخیر، بنده آیفون شش سیم دارم تمام مسیرهارو چک کردم، ولی ورودی صدااز پنل قطع شده ودرب هم باز نمیشه. خیلی ممنون

    • norafza گفت:

      سلام. بهترین کار اینه که با استفاده از کابل آیفون 6 سیم 1 متری پنل درب و گوشی رو به همدیگه وصل کنید . اگر بدون مشکل کار کرد که ایراد از کابل آیفون ساختمان شما می باشد. اگر باز همین مشکل که داشتید تکرار شد مطمئین میشید که پنل درب یا گوشی صوتی شما مشکل دارد

  44. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر آیا آیفون 4 سیم رو میشه به آیفون شش سیم وصل کرد در صورت امکان توضیح بدید ممنون

  45. ولی ساجد گفت:

    با سلام و عرض ادب،
    در صورتیکه بخواهیم قفل کله گاوی ۲۴ وولت را با آیفون صوتی تابا استفاده کنیم آیا ترانس ۸۴۰۲ تابا هم باید با برق ۲۲۰وولت يا همان برق شهری وصل گردد و یا اینکه با برق ۱۲وولت وارده از پنل درب وصل گردد؟

    • norafza گفت:

      سلام
      اگر قفل کله گاوی با برق 24 ولت کار کند بایستی یک منبع تغذیه 8402 تهیه کنید. این منبع تغذیه به برق شهری متصل می شود. خروجی 24 ولت این منبع تغذیه زمانی فعال می شود که ورودی 12 ولت منبع تغذیه از سمت پنل درب برق دار شود

      • ولی ساجد گفت:

        با عرض احترام،
        خوب در صورتیکه ورودی منبع تغذیه برق ۸۴۰۲ با برق شهری (۲۲۰ وولت) وصل گردد از خروجی این منبع برق ۲۴ وولت خواهیم داشت؛ حالا سیمی که از سمت پنل درب آمده و دارندهٔ برق ۱۲ وولت است با چه چیزی وصل گردد؟
        اگر با خروجی منبع تغذیه برق ۸۴۰۲ وصل گردد آیا برق ۳۶ وولت نخواهیم داشت و آیا باعث از کار افتادن پنل درب نخواهد شد؟

        • norafza گفت:

          سلام منبع تغذیه 8402 4 تا ترمینال داره. از ترمینال AC پنل درب دو رشته سیم میاد به دو ترمینال منبع تغذیه . و از دو ترمینال دیگر منبع تغذیه سیم کشی میشه تا قفل برقی. خروجی 24 ولت ترمینال متصل به قفل کله گاوی زمانی فعال میشه که پنل درب دو رشته سیم متصل به منبع تغذیه را برق دار کند (12 ولت)

  46. حمید محمدی گفت:

    سلام. اف اف نابا صوتی ۶ سیم چند طبقه دارم. چندی پیش فنر درب بازکن خراب شد و بایست عوض میشد. الان که عوضش کردم دایم میخواهد در را باز کند.
    یک لامپ ۱۲ بجای دربازکن وصل کردم با نور کم روشن شده و با فشردن شستی، نورش کامل روشن میشود. از توی منبع تغذیه ، سیم منفی (دی سی) را قطع کردم، درست شد یعنی هم صدا رفت و برگشت دارد هم زنگ میخورد و در را باز می کند.، البته هنوز ولتاژ در درب بازکن می آید چون صدای وز وز می دهد.
    به نظر شما اشکال در مدارتغذیه است یا یکی از گوشی های ساختمان اتصالی دارد؟
    متشکرم

    • norafza گفت:

      این مورد باید از نزدیک توسط برق کار بررسی شود. فقط اینو مد نظر داشته باشید هر فنری رو نمیتونید بجای فنر خود قفل استفاده کنید.

  47. محمد حسین گفت:

    سلام، خسته نباشید،
    من از شما پک آیفون تابا، پنل تک واحدی 4 سیم خریداری کردم
    پشت پنل یک سیم آبی رنگ هست، آیا این سیم همان سیم مربوط به زنگ هست که باید به سیم D گوشی وصل شود؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

  48. سجاد صفری گفت:

    سلام خسته نباشید اول پشت پنل در قسمت زنگ برای دو طبقه چهارتا سیم بیرون اومده ولی از گوشی دو سیم برای زنگ داریم این رو چطور ببندم بعدش صدا اصلا از هیچ کدام نمیاد دلیل میشه این باشه که من سیم D گوشی رو به D1 , ِ2 درب باز کن وصل کردم باشه

    • نورافزا گفت:

      سلام. بایستی از پشت پنل 3 رشته سیم به همراه 1 رشته سیم اضافه (سیم زنگ از سوئیچر) بیرون اومده باشه. به عبارتی پشت پنل درب صوتی 2 طبقه بایستی 5 رشته سیم داشته باشید. 3 رشته سیم مشترک بین واحد ها استفاده میشه و دو رشته سیم (مربوط به زنگ هر واحد) به صورت مجزا به پین شماره 4 (D) گوشی دربازکن صوتی متصل میشه. گوشی دربازکن صوتی شما هم بایستی 4 پین یا ترمینال داشته باشه برای متصل کردن سیم پنل درب.

  49. صالح گفت:

    سلام اف اف تابا پشت گوشی ۶ تا سیم هستabcde.fبعد abc مشترک سیم e و f در بازکن و منبع سیم d به کجا وصل میشه پشت پنل abc یه سوکت دو سیم هست و بغل abc یدونه جای سیم هست که عکس زنگ روش می خواستم ببینم سیم d به کدوم وصل میشه

    • نورافزا گفت:

      سلام. سیمی که به ترمینال d پشت گوشی صوتی وصل شده بایستی سمت پنل درب به سیم شستی زنگ هر واحد وصل شود. نقشه نصب آیفون صوتی که در این آموزش وجود دارد گویای همه سوالات شماست.

 
0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.