آموزش نصب وای فای باکس تابا

آموزش نصب وای فای باکس تابا

وای فای باکس محصول جدید شرکت تابا الکترونیک می‌باشد که با نصب این محصول می‌توانید تمامی مانیتورهای تصویری تابا و اکثر مانیتورهای موجود در بازار را به یک مانیتور هوشمند و بروز با قابلیت کنترل از راه دور تبدیل کنید. نصب و راه اندازی Wifibox تابا بسیار آسان می‌باشد، اگر قصد نصب این ماژول انتقال تصویر به آیفون تصویری خود را دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با طریقه نصب و سیم کشی وای فای باکس آشنا شوید.

فهرست مطالب

وای فای باکس چیست؟

وای باکس تابا برای ارتقا امنیت و کنترل بهتر درب ورودی منزل یا محل کار خود در کنار آیفون تصویری نصب می‌شود. این محصول، ماژول انتقال تصویر و یکی از قطعات جانبی آیفون تصویری تابا می‌باشد. با نصب وای فای باکس تابا، شما از راه دور می‌توانید با استفاده از اینترنت محل نصب، تماس تصویری و صوتی با فرد مراجعه کننده دم درب داشته و درب ورودی را باز کرد. همچنین در صورت لزوم فیلم یا عکس از جلوی درب ورودی خود تهیه و ذخیره کرد. 

هر زمان که نیاز بود می‌توان تصاویر جلوی درب را از طریق تلفن همراه کنترل کرد. بنابرین ارتباط تلفن همراه با Wifibox تابا به هنگام فشار زنگ پنل آیفون تصویری توسط مراجعه کننده محدود نمی‌شود. همانطوری که گفتیم این ماژول با همه آیفون‌های تصویری موجود در بازار ایران سازگاری دارد. پس لزومی ندارد که آیفون تصویری شما یکی از تولیدات شرکت تابا الکترونیک باشد.

نمایش ویدیو درباره فیلم آموزش روش نصب وای فای باکس تابا

روش نصب و سیم کشی وای فای باکس تابا

سیم‌کشی آیفون تصویری تابا به دو روش قابل انجام است.

1) سیم‌کشی با استفاده از سوئیچر داخل پنل درب

2) سیم کشی با استفاده از سوئیچر داخل مانیتور

سوئیچر روی همه پنل‌های تولیدی جدید تابا نصب شده‌است. به همین دلیل عموماً روش اول در سیم‌کشی آیفون تصویری تابا انجام می شود. عالی الخصوص که روش دوم برای ساختمانهای بیشتر از 8 واحد کارایی ندارد. در صورت استفاده از روش دوم بایستی برد سوئیچر پنل از مدار خارج شود.

سیم کشی و نصب و راه اندازی تابا به تبعیت از روش‌های سیم‌کشی‌ فوق به دو صورت انجام می‌گیرد. البته این دو روش تفاوت چندانی نسبت به هم ندارند.

خرید وای فای باکس تابا

ویژگی‌ها:

1) امکان بازکردن درب از راه دور

2) مکالمه صوتی و تصویری با فرد مراجعه کننده جلوی درب

3) ضبط فیلم و عکس از فضای جلوی درب

سیم کشی Wifibox تابا اگر آیفون تصویری با استفاده از سوئیچر داخل پنل نصب شده باشد (با مانیتور‌های جدید 5 سیمه)

سیم‌کشی دربازکن تصویری تابا با استفاده از سوئیچر داخل پنل به این صورت می‌باشد که به ازای هر واحد ساختمان 4 رشته سیم مجزا به پنل جلوی درب کشیده می‌شود.

Wifibox مابین پنل و مانیتور نصب می‌شود. در این حالت از هر 4 رشته سیم مابین پنل درب و مانیتور اتصالی گرفته و به سوکت P1 (5 سیمه) وای فای باکس وصل نمائید. سیم سفید و زرد سوکت P1 بایستی به همدیگر متصل شوند تا 4 رشته سیم سمت وای فای باکس داشته باشیم. روش سیم کشی وای فای باکس تابا در این حالت بصورت زیر است:

نصب وای فای باکس تابا برای آیفون تصویری با سوئیچر داخل پنل

نصب وای فای باکس تابا اگر آیفون تصویری با استفاده از سوئیچر داخل پنل نصب شده باشد (با مانیتور‌های قدیمی 4 سیمه)

در این روش نیز مانند روش قبل به ازای هر واحد ساختمان 4 رشته سیم مجزا به پنل جلوی درب کشیده می‌شود. تنها تفاوت این روش با روش قبلی در 4 سیمه بودن مانیتور آیفون تصویری می‌باشد. سوکت‌های مانیتورهای قدیمی تابا 4 سیمه می‌باشند.

در این حالت از هر 4 رشته سیم مابین پنل درب و مانیتور اتصالی گرفته و به سوکت P2 (4پینه) وای فای باکس وصل نمائید.

نکته: اگر ساختمان محل نصب وای فای باکس دارای دو درب ورودی مجزا بوده و به تبع آن دو عدد پنل درب نصب شده‌است بایستی از روش “نصب وای فای باکس با استفاده از سوئیچر داخل پنل ” جهت نصب و راه‌اندازی استفاده شود. در اینصورت به ازای دو پنل فقط یک وای فای باکس نصب می‌گردد. اگر از روش بعدی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده شود وای فای باکس تنها تصویر یکی از درب‌های ساختمان را نمایش خواهد داد.

سیم کشی وای فای باکس برای آیفون تصویری با مانیتورهای قدیمی

نصب وای فای باکس تابا اگر آیفون تصویری با استفاده از سوئیچر داخل مانیتور نصب شده باشد

در سیم‌کشی آیفون تصویری تابا با  استفاده از سوئیچر داخل مانیتور، 4 رشته سیم از پنل درب به سمت تمامی واحد‌های ساختمان سیم کشی شده و به صورت مشترک به همه مانیتورها وصل می شود. سیم پنجم (سیم زنگ) هر واحد بصورت مستقل از پنل درب به تمامی واحدها‌ی ساختمان سیم‌کشی و وصل خواهد شد.

نکته: وای فای باکس برای آیفون‌های تصویری که با استفاده از سوئیچر داخل مانیتور نصب شده‌اند، قابلیت اتصال به یک پنل درب را دارد. روش نصب وای فای باکس تابا در این حالت بصورت زیر است:

سیم کشی wifibox تابا برای آیفون تصویری با سوئیچر داخل مانیتور

طریقه نصب برنامه و راه اندازی اولیه وای فای باکس تابا

جهت راه‌‌اندازی دستگاه و برنامه وای فای باکس، بایستی از شبکه Wifi استفاده کنید. ابتدا تلفن همراه خود را به اینترنت متصل و برنامه Taba VDP را از Play store و یا App store دانلود و نصب نمائید. سپس وارد برنامه شده و مراحل زیر را جهت راه‌اندازی انجام دهید:

1) گزینه + را در وسط برنامه انتخاب کرده و سپس گزینه(New Device) را انتخاب نمائید.

2) بارکد پشت وای فای باکس را با گوشی موبایل اسکن کنید. (این بارکد حاوی نام شبکه و پسود وای فای باکس بوده و با این کار موبایل به Wifibox متصل می‌شود). میتوان نام کاربری و پسورد را به صورت دستی نیز وارد کرد.

3) نام شبکه وای فای (مودم اینترنت ساختمان) را از لیست نمایش داده‌شده انتخاب کرده و پسود وای فای ساختمان را وارد کنید تا Wifibox به شبکه اینترنت متصل شود.

مراحل نصب برنامه وای فای باکس

– بعد از اتمام مراحل نصب نرم‌افزار، در صورت برقراری اولین ارتباط، با تصویر زیر رو به رو می‌شوید. با لمس بر روی صفحه نمایش، پیغامی جهت تغییر رمز عبور دستگاه نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه تائید (Confirm) بایستی رمز عبور دستگاه را جهت امنیت بیشتر تغییر دهید. این رمز مربوط به وای فای باکس بوده و جهت اتصال گوشی‌های دیگر به Wifibox مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب و راه اندازی نرم افزار

نکات قابل توجه در نصب wifibox​

1) در صورتی که قبلاً برنامه را نصب و راه اندازی کرده‌اید و بخواهید تلفن همراه شخص دیگری را نیز اضافه کنید، بایستی به جای گزینه +، گزینه Configured Device را انتخاب کرده و مراحل نصب را ادامه دهید. در گوشی دوم UID را وارد کنید. سپس اگر رمز اتصال به وای فای باکس را تغییر داده‌اید در گوشی تلفن دوم این رمز را وارد کنید در غیر این صورت رمز پیش فرض موجود در پشت Wifibox را وارد کنید.

2) در سمت راست وای فای باکس تابا محل مخصوص برای نصب کارت حافظه وجود دارد. این قسمت صرفاً جهت خدمات گارانتی، ریکاوری و برنامه‌ریزی به دستگاه کاربرد دارد و کاربر باید از دستکاری به این قسمت خودداری نماید. 

3) بعد از اتمام نصب وای فای باکس تابا، ممکن است وقتی مراجعه‌کننده شاسی زنگ پنل رو فشار داد هیچ تماسی به گوشی شما ارسال نشود، این نشان دهنده این است که در اتصال اینترنت شما مشکلی رخ داده است.

4) زمانی که بخواهید یک گوشی موبایل تعریف شده را از حذف (Delete) نمائید بایستی ابتدا گزینه Ring Alert را در تنظیمات تماس نرم افزار Taba VDP، را در حالت Off قرار دهید. سپس گزینه Delete را از تنظیمات برنامه انتخاب کنید.

5) با فشار 3 ثانیه‌ای شستی موجود در لبه سمت راست، تنظمیات به حالت اولیه (کارخانه) برگردانده می‌شود. اگر این شستی را 10 ثانیه فشارداده و نگه‌دارید نرم‌افزار داخلی وای فای باکس به‌روز‌ رسانی خواهد‌شد.

خرید دربازکن تصویری تابا

خرید از نمایندگی رسمی تابا با:

+ گارانتی اصلی

+ تخفیف ویژه

+ ارسال رایگان

سخن آخر درباره نصب وای فای باکس تابا

ما تلاش کرده‌ایم آموزش نصب وای فای باکس تابا را به همراه تصاویر متعدد و فیلم تهیه کنیم تا به راحتی بتوانید کار نصب و راه اندازی را انجام دهید. نصب ماژول انتقال تصویر تابا نیازی به حضور برق‌کار نداشته و شما با مطالعه این پست خواهید توانست، به راحتی Wifibox تابا را نصب کنید. 

سپاسگزاریم که تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید. منتظر شنیدن نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما کاربران گرامی هستیم.

امتیاز
4.6/5
دیدگاه شما

24 دیدگاه

  1. بهروز فلاح گفت:

    سلام برای استفاده از این دستگاه علاوه بر مودم، اینترنت موبایل هم باید همیشه روشن بماند؟

  2. نادری گفت:

    دستگاه وصل و نرم افزار هم جوین شد ولی داخل نرم افزار موبایل صدا هست ولی تصویر ابی هستش. چکار باید مرد؟

  3. احمدرضاصفری گفت:

    ممنون از راهنمایی و آموزشتون خیلی عالی و کاربردی بود خدا قوت

  4. am348ir گفت:

    با سلام و تشکر
    پشت پنل وای باکس سوکت 4 سیمه و 5 سیمه وجود دارد چون منزل ما دو پنل دارد سوکت 5 سیمه (تبدیل به 4 سیمه – سوئیچ داخل پنل) به یک پنل وصل میشه و سوکت 4 سیمه هم به پنل دیگه آیا این روش نصب استاندارد می باشد؟ ممنون

  5. رئوفی گفت:

    با سلام و خدا قوت
    با تشکر از سایت خوبتان
    طبق دستور وای فای باکس نصب شد و تصویر و صدا را روی موبایل دارم
    فقط یه سئوال: زمانیکه زنگ آیفون زده می شود تا زمانیکه اپلیکیشن موبایل زنگ میخوره یه تاخیزتقریبا 10 تا 15 ثانیه ای دارد آیا مشکلی وجود داره یا قاعدتا این تاخیر طبیعیه؟ لازم به ذکر است اینترنت وای فای از بستر vdsl با سرعت بالا می باشد.
    ممنون

  6. محمد گفت:

    آیا امکانش هست که پس درب بازکن غیر فعال کنیم آخه وارد کردن پس باای ۸ رقم خودش داستانی

  7. رسول قریبه گفت:

    سلام رمزی که هنگام نصب دادیم فراموش کردیم وهمچنین ریست کردیم اما تو گوشی نه uìd نشان نمیده به انترنت خونه وصل بشیم

  8. حمید حسینی گفت:

    باسلام مدتی هست به محض ورود ارتباط قطع و پیام ورود پاسبورد در بازکن ۳۰۷۰ وای باکس جداگانه گوشی شیامی نت۸

  9. توکلی مهدی گفت:

    سلام من نصب کردم همه چی اوکی هست فقط اوایل اتصال برقرار و خوب بود چند وقتی هست چراغ آبی چشمک زن میشه و بعد چند ساعت وصل میشه این موضوع چند بار در روز اتفاق میفته مشکل از کجاست ممنون .

  10. امیر منظمی گفت:

    سلام و عرض ادب
    چند ماهه دستگاه مرتب کار میکنه
    از دیروز خود به خود به اینترنت وصل نشد
    دستگاه را ریست (ده ثانیه ای ) کردم
    چشمک زن آبی سریع میزنه
    مودم را ریست کردم
    برنامه را از نو زدم
    روی مراحل نصب برنامه پیام میده : connect to the network starting with “IDS
    ممنون میشم راهنماییم بفرمایید
    09141006206

    • نورافزا گفت:

      سلام ظاهرا نمیتونه به مودم connect بشه. میتونه از وارد کردن رمز اشتباهی باشه و یا اینکه خود وای فای باکس مشکل پیدا کرده. لطفا بررسی کنید اگر مشکل حل نشد به نزدیکترین دفتر خدمات پس از فروش تابا تحویل بدین تا مشکلی برطرف بشه.

  11. احمد مظاهری گفت:

    سلام.من.مراحل نرم افزار رو تا وارد کردن ssid مودم و پسورد میرم ولی وای فای باکس ب اینترنت وصل نمیشه و جلوتر از این مرحله نمیره.
    البته ی پیغام میده ک 5g ندارید.
    دلیلش چیه؟

  12. گلنار گفت:

    سلام.من تا مرحله وارد کردن اسم شبکه و رمز مودم میرم .بعد پیغام ارسال اطلاعات و در انتظار آنلاین شدن دستگاه میاد ولی 150 ثانیه تموم میشه و مرحله بعدی نمیره.(البته پیغام شبکه در دسترس نیس یک لحظه میاد و میره و چراغ ابی چشمک زن سریع ب قرمز تبدیل میشه)

    • نورافزا گفت:

      سلام. بهتره یک بار وای فای باکس رو ریست کنید. مراحل رو دوباره پیش برید. اگر مشکل حل نشد به نزدیکترین دفتر خدمات پس از فروش تابا الکترونیک مراجعه کنید و دستگاه رو ببرید تا تست کنند.

 
0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.