کابل مناسب آیفون تصویری

کابل مناسب آیفون تصویری

کابل آیفون تصویری چند زوج است؟ سیم ایفون تصویری چند رشته است؟ کابل مناسب آیفون تصویری چه کابلی است؟ این‌ها بخشی از سؤالاتی هستند که روزانه از ما می‌پرسند. لذا بر آن شدیم تا در این نوشته به بررسی نوع کابل آیفون تصویری بپردازیم. با ما تا انتها همراه باشید.

فهرست مطالب

عوامل تأثیرگذار در انتخاب کابل مناسب آیفون تصویری

در انتخاب کابل مناسب آیفون تصویری، عوامل و فاکتورهای متعددی باید مدنظر قرار گیرند. متأسفانه در بسیاری از مطالبی که در اینترنت انتشار یافته است یک نوع کابل به عنوان کابل مناسب برای دربازکن تصویری معرفی شده است. در بندهای زیر به بررسی عوامل مهم در انتخاب کابل و سیم مناسب آیفون تصویری پرداخته می‌شود.

1) تعداد زوج سیم

در کابل‌کشی سیستم آیفون تصویری انتخاب تعداد رشته کابل یا تعداد زوج کابل بسیار حائزاهمیت است. معمولاً در همه آیفون‌های تصویری از 4 سیم اصلی استفاده می‌شود: سیم انتقال صدا، سیم انتقال تصویر، سیم مثبت و سیم منفی. پس حداقل 2 زوج باید به ازای هر واحد در نظر گرفته شود. اما امروزه ایفون‌های تصویری قابلیت‌هایی نظیر ارتباط داخلی، اتصال به دوربین مداربسته و … دارند که اگر تعداد زوج کابل کم در نظر گرفته شود عملاً نمی‌توان از قابلیت‌های ذکر شده بهره برد.

تعداد زوج کابل انتخابی علاوه بر موارد ذکر شده به نوع سیم‌کشی نیز ارتباط دارد. بسیاری از آیفون‌های تصویری را می‌توان به چند مدل سیم‌کشی نمود که همین نیز می‌تواند در انتخاب تعداد زوج سیم آیفون تصویری مؤثر باشد.

پس با توجه به برند دربازکن تصویری و نوع سیم‌کشی و مواردی که در بالا ذکر شد، تعداد زوج مورد نیاز برای کابل دربازکن تصویری را تعیین نمایید و در نهایت حتماً به منظور رزرو یک یا دو زوج اضافی نیز در نظر بگیرید.

کابل ایفون تصویری چند رشته است

2) جنس مغزی

به دلیل مزایایی که فلز مس دارد در گذشته جنس مغزی اغلب کابل‌های مورد استفاده از مس بود. امروزه با افزایش قیمت مس و به منظور صرفه‌جویی در مصرف این فلز گران‌بها، کابل‌هایی با مغزی از جنس آلیاژهای مس یا با روکس مس نیز تولید می‌شوند. قیمت کابل‌های با روکش مس پایین‌تر است ولی در نظر بگیرید که اگر فاصله بین پنل بیرونی آیفون با گوشی داخلی زیاد باشد بهتر است که از کابل با مغزی تمام مس استفاده شود.

انتخاب کابل دربازکن تصویری

3) قطر یا سطح مقطع هادی

کابل آیفون معمولاً در قطرهای 0.4، 0.5 و 0.6 میلی‌متر در بازار وجود دارد. لازم به ذکر است که مطابق مقرارت ملی ساختمان حداقل قطر هادی سیستم دربازکن 0.6 میلی‌متر است. استفاده از کابل با قطر هادی کم در فواصل طولانی می‌تواند منجر به کاهش کیفیت صدا و تصویر انتقالی گردد.

مشخصات کابل آیفون تصویری

4) فویل

وجود فویل در کابل موجب می‌شود که نویز در صدا و تصویر به حداقل برسد. لذا توصیه ‌می‌گردد که برای کابل‌کشی آیفون تصویری از کابل‌های فویل‌دار استفاده گردد. در کنار استفاده از کابل‌های فویل‌دار برای کابل‌کشی ایفون تصویری، همچنین جهت کاهش نویز در صدا و تصویر باید فاصله حداقل 30 سانتی‌متری با سایر کابل‌های هم‌جوار رعایت شود.

نوع کابل آیفون تصویری

5) جنس روکش کابل

یکی از عوامل مؤثر دیگر در انتخاب نوع کابل، جنس روکش کابل است. با توجه به این که کابل آیفون در داخل لوله و تأسیسات داخل ساختمان استفاده یا به صورت زیرزمینی دفن خواهد شد و یا به صورت روکار در فضای بیرونی و در معرض نور خورشید قرار خواهد گرفت باید کابل مناسب را انتخاب نمود.

معمولاً کابل‌های با روکش مشکی (عایق پلی‌اتیلن) برای استفاده دفنی و خارج ساختمان و کابل‌های با روکش طوسی (عایق پی‌وی‌سی) برای استفاده در فضای داخل ساختمان مناسب هستند.

سیم مناسب آیفون تصویری

جمع‌بندی کابل مناسب ایفون تصویری

در این پست آموزشی با عوامل مهم در انتخاب کابل مناسب آیفون تصویری آشنا شدید. در کنار در نظر گرفتن همه عوامل ذکر شده، در زمان خرید همواره توصیه‌های سازنده آیفون تصویری در زمینه انتخاب نوع کابل را نیز در نظر بگیرید. همچنین در زمان خرید کابل چندزوجی آیفون تصویری دقت نمایید که رنگ‌بندی رشته سیم‌های آن متنوع و متفاوت با یکدیگر باشد تا عیب‌یابی در آینده نیز به سهولت امکان‌پذیر گردد. نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود را پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

محصولات مرتبط:

خرید انواع کابل تلفن و آیفون

خرید کابل آیفون تصویری

  – انواع کابل آیفون تصویری

  – بهترین برندهای بازار

  – با قیمت مناسب

  – قابل تهیه در متراژ دلخواه

آموزش‌های مرتبط:

کابل مخابراتی JY(ST)Y چیست

کابل مخابراتی JY(ST)Y چیست؟

عناوین اصلی: مفهوم حروف اختصاری، انواع، کاربرد و …

نوع آموزش: متن + تصویر

نویسنده: مریم اسلامی

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

کابل مخابراتی j2y(st)y چیست

کابل مخابراتی J2Y(ST)Y چیست؟

عناوین اصلی: مفهوم حروف اختصاری، کاربرد و …

نوع آموزش: متن + تصویر

نویسنده: مریم اسلامی

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

امتیاز
4.6/5
دیدگاه شما

یک دیدگاه

  1. سعید حسن تبار گفت:

    بسیار عالی بود مطالبتون . ممنون🌹👍

 
0
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.